Komst naar Nederland
Wij komen in augustus naar Nederland.
Ik kom op 12 augustus aan en vertrek weer op de 30ste.
Rudolf is wat korter in Nederland. Hij komt op de 18de aan en vertrekt weer op de 28ste.
Natuurlijk vinden wij het leuk om zoveel mogelijk Hollandse gezelligheid mee te pikken, dus gooi die kroketten, bitterballen en fricandellen maar vast in het vet!
Zie jullie snel.
No mail today...
Helaas kan ik al een aantal dagen niet meer op de server van gmail komen, dus geen mail meer lezen en versturen.
Ik hoop dat dit probleem snel verholpen is.
Tot die tijd zijn wij te bereiken op birkit_bandsma@hotmail.com en op rtegelaar@comptia.org.
Ik hoop dat het snel opgelost is.
Tom

Onze grote vriend Tom met als je heel goed kijkt linksonder nog een klein stukje van onze andere grote (ietswat jaloerse) vriend Donald (zijn zoon en hond van Martijn en Nienke voor degene die dat niet wisten). We missen het vermaak nu al.
De meisjes op avontuur

Nog een kort verhaaltje: De mannen wilden op de laatste ochtend van ons verblijf in de bush wel wat meer avontuur en gingen onder begeleiding lopend op zoek naar wild. Dus de meisjes gingen alleen op pad met de rancher en de tracker (Gummie alias De Burgermeester) op zoek naar een luipaard. Gummie heeft sporen gezien en de mannen stappen uit om het spoor te volgen (meisjes achterlatend helemaal alleen in de auto in het zonnetje). Als er wat zou gebeuren, geen paniek en gewoon in de auto blijven (nee hoor, Nienke zou achter het stuur springen en wegrijden). het spoor liep dood en al pratend terug in de auto rijden we bijna tegen een olifant aan zodat Gummie (voorop gezeten) zo wat met zijn hoofd tussen de billen van deze grote jongen zat. Natuurlijk schrokken wij allemaal (ook Dombo) en moesten we even een momentje van rust inlassen om te kalmeren. Gelukkig was Dombo ook snel bijgekomen van de schrik en ging daarna weer door met het vernielen van jonge boompjes. Helaas hebben we het luipaard nooit gevonden, maar wel een heerlijke ochtend gehad.
Terug
Wij zijn maar 10 dagen weggeweest en de tijd is omgevlogen, maar wij hebben een heerlijke korte vakantie gehad en kunnen er weer vol tegenaan. In ZA is het op het moment winter en dat was wel even wennen voor ons. Niet dat het dan slecht weer is, helemaal niet zelfs (is de droogste periode van het jaar). Overdag is het er heerlijk zonnig en niet koud, maar 's avonds koelt het behoorlijk af (heerlijk geslapen overigens). Gisternacht om 1.30 uur stapten wij het vliegtuig uit de warmte weer in. Het is overigens nog steeds vreemd om in Dubai aan te komen als je naar huis gaat... Gelukkig was het huis lekker koel, hadden twee airco's aangelaten (ook met het oog op het vocht dat je anders in huis krijgt). De eerste nacht was het meteen bal. Vroeg in de ochtend werd ik wakker van een geluid dat ik niet kende, bleek in de gasten badkamer het water uit een leiding van het toilet te spuiten en de badkamer onder water te staan. Gelukkig kon ik die leiding makkelijk afsluiten (Rudol kon rustig doorslapen...) en komt er vanmorgen iemand langs om het repareren. Ben erg blij dat het niet 8 dagen eerder is gebeurd...
Het eerste bezoek is overigens geboekt. Mijn moeder komt in November en heeft voor een hele mooie prijs geboekt bij Alitalia (tipje!).
Half augustus komen we naar Nederland, laat de exacte data weten zodra we geboekt hebben.
Groetjes uit een broeierig Dubai
Soweto

Rudolf en ik zijn ook nog met een gids Soweto in Johannesburg ingeweest. Dat was allemaal heel erg indrukwekkend. Wij zijn ook een daadwerkelijk krotten kamp ingegaan en hebben binnen gekeken in zo'n hutje. Het zal je verbazen hoe schoon het daar is en hoe vriendelijk de mensen. Natuurlijk in de enigste straat ter wereld geweest (in Soweto) waar 2 Nobelprijswinnaars woonden en een flink stuk geschiedenis meegekregen. Dat is een hele indrukwekkende dag geweest, had ik niet willen missen.
Held Donald

Helaas was het water mij iets te koud, maar niet voor Donaldje!
Wild

Natuurlijk heel veel foto's gemaakt, maar hier een kleine indruk van het wild dat we tegenkwamen op onze trips. We hebben 4 van de Big 5 gezien (helaas hield het luipaard zich goed verborgen). Het was er heel koud, met name in de ochtend en de avond en je zit in een open auto, maar met de ski outfit aan ging het prima. Onderweg was er ook tijd voor tafeltje dekje ('s morgen een kopje koffie of thee en 's middag heerlijk je apperatiefje in de wilde natuur). Voor de innerlijk mens werd zeer goed gezorgd ('s morgens ontbijt, na de ochtend rit een uitgebreide lunch, voor de avond rit een high tea en natuurlijk ter afsluiting een diner in de buitenlucht). Kortom het was een ontzettend leuke ervaring en voor herhaling vatbaar.
Relaxen

Zoals jullie weten hebben wij een heerlijk uitstapje gemaakt naar Zuid Afrika. Het eerste weekend dat we daar waren zijn we op safari gegaan met Martijn en Nienke. Hier een paar kiekjes van de lodge waar we in zaten en waar we bij konden komen van het grote avontuur. Dat lukt daar overigens prima! Het is een echte aanrader, voor boekingen kunt u terecht bij mevr Nauta van reisburo Tussen de billen van een olifant.