Kerst 2005

Na 2 dagen vertraging is de familie Kuipers uit J'burg dan toch gearriveerd in Dubai om hier kerst en oud en nieuw te vieren. De eerst dag meteen een hoogte puntje, namelijk de special high tea in de Burj Al Arab.
Tweede kerstdag heerlijk naar het strand geweest, een shopje gedaan en genoten van een riant kerst diner (tomaten soep, fricandellen speciaal met frites) dat werd afgesloten een heuze chocolade fontein ( kado van onze zuidafrikaanse vrienden , waarvoor wij ze erg dankbaar zijn).
Oud en nieuw vieren we bij vrienden met een aantal andere (nederlandse) vrienden.
2 januari gaat de familie sloper ons weer verlaten om weer herenigd te worden met het vierde lid van de familie (de grootste sloper van het stel).
HUMMER DE BUMMER!

Gelukkig rijden ze hier heel veel rond...
Kampeeravontuur

Ons eerste kampeertripje zit er inmiddels op. Wij zijn totaal 4 dagen op pad geweest in het prachtige Oman. De eerste nacht hebben we op het strand bij een Diving Centre gestaan. Na een beetje onrustige nacht, vroeg uit de veren om de dolfijnen te bekijken. De zee was er onstuimig en gelukkig spotte onze gids on the way back toch nog een grote groep dolfijnen (zie onderstaande foto's). Na vele km-ters en uren over onverharde weg konden we ons volgende kampje opzetten. Hier was niet echt een camping en de nacht was heel erg vochtig (regen druppels aan de binnenkant van de tent...). Maar 's avonds laat hebben we onder begeleiding van een gids de schildpadden het strand op zien komen en daadwerkelijk eieren zien liggen. Dit mocht helaas niet op de foto, maar was wel een hele bijzondere gebeurtenis. Na een bijna slapeloze nacht en het starten van de Jeep met een zelfgemaakt startkabel richting Nizwa gereden. Hier hebben we de nacht doorgebracht in een hotel (heerlijk gedoucht en geslapen). De laatste ochtend een bezoek aan het fort en de leuke souks van Nizwa gebracht voordat we aan de terugreis begonnen. Zondagavond rond een uur of 6 was iedereen weer veilig, dodelijk vermoeid en vele indrukken rijker weer thuis.
Dolfijnen

Je moet goed kijken, maar ze waren er echt!
al sayyara (t) jadiyda

Of wel de nieuwe auto. Zoals de meesten inmiddels weten is ons wagenpark uitgebreid met een drie jaar oude Jeep Cherokee (de lease auto gaat er op korte termijn uit, dus het valt best mee hoor). Je telt hier niet mee als je geen 4x4 hebt, maar we hebben het bescheiden weten te houden (nee geen Hummer). In de weekenden gaat men hier veel op kampeer tripjes, of naar de Wadi's of in de woestijn. Om de auto te testen en te leren kennen zijn we een dagje naar een aantal Wadi's in Oman geweest. Het landschap daar is totaal anders dan onze achtertuin. Erg ruig en indrukwekkend. Donderdag vertrekken wij naar Oman voor een vierdaagse kampeertocht. Wordt erg gezellig, we gaan met totaal 6 vrienden en hun kinderen.
Tent en toebehoren is reeds aangeschaft en over het weer hoeven we ons ook geen zorgen te maken. Foto's en stoere verhalen volgen.
Moeder op bezoek

Inmiddels is het eerste bezoek alweer weg. Natuurlijk heeft eerst Patty ons een flitsbezoek gebracht. Dit was erg gezellig en ze had allemaal lekkere Nederlandse dingen voor ons meegenomen. Helaas zijn de foto's van dit bezoek niet geschikt voor de site.
Daarna is mijn moeder voor twee en halve week op bezoek geweest. De foto's geven een indruk van wat we zoal gedaan hebben. In het kort: naar het strand, shoppen, lekker eten, nail spa, schoonheidsspecialiste, zwemmen, goud uitgezocht, naar museum, met zwarte piet op de foto, shisha roken etc. We hebben een heerlijk tijd gehad en ma is weer uitgerust en lekker bruin naar de kou terug gegaan. Ik hou me nu weer bezig met mijn arabische lessen en met het voorbereiden van ons kampeer tripje naar Oman (waarvan later natuurlijk verslag).