Sunday, May 18, 2008

Jordanie


Na aankomst meteen de auto opgepikt en naar de dodezee gereden. Daar heerlijk de rest van de dag dobberend en aan het zwembad doorgebracht. Na het ontbijt uitgecheckt en richting Petra gereden. Over bergweggetjes neemt die reis toch wel wat tijd in beslag.
Maar het landschap is prachtig en de bevolking erg vriendelijk (en erg arm). Bij aankomst in Petra op zoek naar ons hotel gegaan (het Movepick op de berg). De eerste kamer had twee bedden, dus een kamer met 1 bed gevraagd. Deze kamer stonk zo erg naar frituurvet dat we weer zijn gaan vragen voor een andere kamer. In deze 'suite' was het iets beter, maar nog steeds niet erg aangenaam.
Toen hadden we al door dat we hier niet graag 2 nachten wilden doorbrengen, buiten het prachtige uitgehouden Petra is er namelijk helemaal niets te doen in de omgeving... Helaas zaten de hotels aan de Dodenzee vol (weekend) en hebben we maar besloten om gewoon een dag eerder terug te vliegen. 's Avond Petra by night gedaan. Een prachtige wandeling met honderden kaarsen naar de 'schatkamer', waar we thee kregen en getrakteerd werden op locale muziek. Terug in de kamer moesten we eerst nog een spin (ongeveer zo groot als een hand...) uit de kamer zien te krijgen voor we konden slapen (met het licht aan...). De volgende ochtend zaten we om 6.30 aan het ontbijt, even uitchecken, spullen in de auto en helemaal klaar voor het echte werk. Gelukkig was het nog niet zo heel druk en de temperatuur heerlijk. Na 4,5 uur lopen (klauteren, klimmen, struikelen etc) en genieten van fantastische bouwwerken, de auto in richting vliegveld. Onze benen waren wel toe aan wat rust en ik voel ze na twee dagen nog... Ondanks het feit dat we eerder terug gaan zijn, hebben we toch erg genoten van deze trip. Tip, voor degenen die deze Indiana Jones omgeving willen gaan bekijken, blijf niet langer dan nodig in Petra!
Posted by Picasa