Baggeren
Rudolf heeft een dagje meegelopen op een van de schepen van Van Oord. Niet dat ie zelf de handen uit de mouwen heeft gestoken... Zij kregen ook een zeer uitgebreide lunch aangeboden aan boord. Hij heeft er erg van genoten en kan hele verhalen over het baggerproces vertellen.
's Avonds hebben we met zijn allen een Hollandse snackavond gehad. Lekker met fricandellen, zelfgemaakte kroketten en veel frites. Wij hadden zelfs curry en satesaus, dus zelfs de fricandel speciaal en het patatje oorlog behoorden tot de mogelijkheden, jammie.
LIWA
Afgelopen weekend zijn we met 12 volwassenen, 14 kinderen, 6 auto's en 8 tenten naar Liwa geweest. Liwa ligt in een enorme woestijn in Abu Dhabi en Saudi Arabia. Liwa staat bekend om zijn hoge duinen in prachtige tinten en om zijn Sabkha's. Sabkha's zijn enorme vlakten die door opkomend water (uit de grond) uit een soort drijfzand kunnen bestaan. Links op de foto kun je een klein stukje van zo'n Sabkha zien. Verder zie je alleen maar zand en het is prachtig.
Wat indrukken
Wij hadden ons kampje opgesteld aan de rand van een Sabkha ivm opkomende wind. Op de top van zo'n duin waai je dan echt uit je tentje. Natuurlijk kwamen we hier ook weer kamelen tegen, alleen zijn ze Liwa ook vaak bijna zwart of bijna wit. Het was een heel erg gezellig en indrukwekkend weekend.
minder leuk en heeeeel eng!
Wij weten allemaal dat er schorpioenen en slangen in de woestijn voorkomen en daarom is het raadzaam om niet op blote voeten te lopen (zeker niet in het donker). Over het algemeen houden ze niet van de zon, maar deze hadden wij blijkbaar met het opbreken van ons kampje gestoord. Hij was dan ook niet erg blij en zeer agressief. Hier komen 2 soorten schorpioenen voor, de zwarte en deze. Van de gids hoorden we dat dit de meest giftige variant is. Wij waren erg blij dat we hem 's ochtends tegen het lijf liepen en niet de dag ervoor. Ik denk dat diversen van ons de hele avond in onze tent hadden doorgebracht.... Nu hebben we gelukkig een hele gezellige avond gehad met bbq, kampvuur en genoeg te eten en drinken.
Spannend
Op deze foto's is duidelijk te zien dat de duinen in Liwa van een ander caliber zijn dan de Red Dunes of Fossil Rock (Ar en Isa...).
Als je goed kijkt zie je boven op de duin 2 mensen staan...
Klein
Natuurlijk kom je af en toe vast te zitten en moet er gewerkt worden om weer los te komen. Sommige foto's geven ook weer een indruk van de immense grootsheid van de woestijn.
Habibi

Dit is Habibi, ze is gevonden in ons buurtwinkelcentrum en logeert nu bij ons.
Wij hebben overal pamfletten opgehangen, maar ze is nu al 3 dagen bij ons en we hebben nog steeds niets gehoord van de eigenaren. 's Nachts en als wij niet thuis zijn heeft ze haar eigen kamer, maar als wij thuis zijn loopt ze hier gewoon rond. Dat geeft wat herrie met Tieze, maar ze vechten niet. Ze is waarschijnlijk nog geen jaar oud en de helft van mevrouw Hollands welvaren. Iemand moet dit lieve poesje toch missen en ik hoop dat de eigenaren zich als nog melden.