VERKOCHT
Binnen twee weken en boven de vraagprijs verkocht!
Wel met gemengde gevoelens. Het voelt zo definitief.
Gelukkig hebben zich er al diverse logeeradressen aangemeld.
NIEUW
Vandaag zijn voor het eerst met onze nieuwe aanwinst de woestijn in geweest.
Wij weten nu waarom deze auto hier op nummer 1 staat.
Is niet alleen super comfortabel op de weg, maar is ook een echte zandduivel!
Het weer wordt ook steeds beter, dus we kunnen weer wat meer buiten genieten.
ZUID AFRIKA II
Wij hebben dus 4 van de BIG 5 gezien en nog veel meer. Het is winter in Zuid Afrika maar temperaturen van tussen de 20 en 25 graden overdag met strak blauwe luchten waren voor ons een welkome afwisseling. Wij hebben genoeten van het buiten zijn.
Na weer een paar gezelige dagen bij de familie Kuipers zijn wij naar Zimbalie (aan de kust, boven Durban) gegaan voor nog drie dagen verwennerij. Dat is een prachtig gebied aan zee waar je heerlijk kunt golfen en vooral ook heerlijk kunt eten (natuurlijk weer met die zalige Afrikaanse wijnen). Toen weer terug naar Johannesburg, waar de familie Kuipers overhaast een dag eerder moest vertrekken omdat de KLM weer eens een vlucht geannuleerd had. De terugreis ging zonder opmerkelijk oponthoud en zelf de bagage is in 1 keer aangekomen (wat heel opmerkelijk is als je de bagage afhandelijk in Nairobi gezien hebt...). En nu zijn we laweer een week aan het werk en is Rudolf zelfs al weer in Nederland (na een bezoekje England).
VAKANTIE ZUID AFRIKA

Na een bijzondere vlucht met Kenia Airways via Nairobi (waar we 12 uur hebben doorgebracht in een ranzig hotel) zijn we veilig in Johannesburg aangekomen. Na een gezellige dag zijn we de volgende dag met Martijn en Nienke vertrokken naar de Rhino Walking Safari's Lodge in het Krugerpark. Daar hebben we twee nachten overnacht in fantastische hutten die half tent (maar met rieten dak en glazen schuifpui) waren. Hebben twee keer per dag een gamedrive gedaan en weer heel veel wilde beesten gezien. Helaas heeft onze vriend Leopard zich ook deze keer weer voor ons verborgen gehoude.

Na een site seeing tocht hebben Martijn en Nienke ons afgezet bij onze volgende lodge en zijn zij terug gereden naar Johannesburg.
Hier stond onze huurauto voor ons klaar en hebben we 1 nacht geslapen. Het eten was hier heerlijk en natuurlijk hebben we ons de Zuid Afrikaanse wijn goed laten smaken.
De volgende dag zijn we naar het zuiden van het Krugerpark gereden, waar net buiten het park onze volgende verbijfplaats was.
Wij sliepen met de deuren open (hor er wel voor) en zijn 's nachts wakker geworden van de grazende nijlpaarden. De tweede nacht stond er zelfs een grote olifant een boompje op te eten (zeer luidruchtig gaat dat) dat vlak voor ons raam stond. Hebben hier ook weer een gamedrive gedaan en weer veel gezien, maar helaas ook hier kwam onze vriend weer niet opdagen.