Vakantie Thailand augustus 2006

Om de warmte van Dubai te ontvluchten zijn wij twee weken naar Thailand geweest. Planning Bangkok, Kanchanaburi en Hua Hin. Van een vriend hadden wij gehoord dat je in Bangkok een begeleidde fietstocht kon maken. Dit geeft je een ander beeld van Bangkok. Door kleine steegjes en de "niet toeristische dingen". Ook met een riksja naar een floating market waar de lokalen hun boodschappen doen. Bangkok heeft ook zeer groene gebieden. In totaal een fietstocht van 4 uur die zeer de moeite waard is. Wel zadelpijn aan het einde van de tocht. Tja een auto heeft nou een maal betere stoelen.
Bangkok Grand Palace

De Grand Palace is de oude residentie en tempel van de koninklijke familie. Heel erg indrukwekkend. Later kregen we te horen dat alle Boedha's die de koning heeft gekregen door mensen zijn gestolen en aan de koning cadeau zijn gegeven. In de tempel zelf staat een goude boedha. Daar mag je kijken maar geen foto's van maken. Verder is men al een groot aantal jaren met een restauratie. We hebbn de verschillen gezien en het resultaat mag er zijn. Kijk zelf.
Kanchanaburi

Kanchanaburi is niet voor ieredeen bekend naar als je zegt "Bridge over the river Kwai"of de "Doodemans spoorweg" weet iedereen wat we bedoelen. Tijdens de Tweede Wereld Oorlog wilde de Japanners een verbinding met Birma en zij hebben hun krijgsgevangenen de Birma Spoorlijn laten bouwen. Er wordt wel gezegd dat onder iedere biels een lijk ligt. In het dorp is ook een ere-begraafplaats voor de gevallenen. Hier liggen Engelsen, Australiërs en in totaal 1800 Nederlanders hebben hier bij de aanleg het leven gelaten. Tevens in de omgeving getoerd met een fantastasch mooie natuur met ontelbare watervallen en grotten. Wederom iets dat een indruk achterlaat die je niet snel vergeet.
Tiger Temple

Op de televisie hadden wij ooit gezien dat er tijgers weesjes door Boedistische monnikken werden opgevangen. Onderweg zeiden wij dat er nergens iets over te vinden is. Niet in de Lonely Planet of ander blad. Tijdens een avondeten komen wij in kontakt met een Nieuw Zeelands stel. Zij vertelde ons dat het 40 kilometer van Kanchanaburi is en dat dit iets is wat je gezien moet hebben. Dus de volgende dag maar niet golfen maar tijgers kijken.
Tijgers aaien

Bij Tiger Temple aangekomen wordt je onder begeleiding meegenomen en kun je de tijgers aaien. Need I say more. Birkit heeft nog geïnformeerd om er een mee naar huis te nemen als speelmaatje voor Tieze.
De rest van de vakantie stond in het teken van eten, drinken en golfen. Tja daar maken we geen foto's van. Al met al was het een heerlijke vakantie en hebben we lekker kunnen bijtanken om er weer volgas tegen aan te gaan.