Kampeeravontuur

Ons eerste kampeertripje zit er inmiddels op. Wij zijn totaal 4 dagen op pad geweest in het prachtige Oman. De eerste nacht hebben we op het strand bij een Diving Centre gestaan. Na een beetje onrustige nacht, vroeg uit de veren om de dolfijnen te bekijken. De zee was er onstuimig en gelukkig spotte onze gids on the way back toch nog een grote groep dolfijnen (zie onderstaande foto's). Na vele km-ters en uren over onverharde weg konden we ons volgende kampje opzetten. Hier was niet echt een camping en de nacht was heel erg vochtig (regen druppels aan de binnenkant van de tent...). Maar 's avonds laat hebben we onder begeleiding van een gids de schildpadden het strand op zien komen en daadwerkelijk eieren zien liggen. Dit mocht helaas niet op de foto, maar was wel een hele bijzondere gebeurtenis. Na een bijna slapeloze nacht en het starten van de Jeep met een zelfgemaakt startkabel richting Nizwa gereden. Hier hebben we de nacht doorgebracht in een hotel (heerlijk gedoucht en geslapen). De laatste ochtend een bezoek aan het fort en de leuke souks van Nizwa gebracht voordat we aan de terugreis begonnen. Zondagavond rond een uur of 6 was iedereen weer veilig, dodelijk vermoeid en vele indrukken rijker weer thuis.

0 Comments:
Post a Comment
<< Home