Wednesday, October 05, 2005

Ramadan


Gisteren is de Ramadan begonnen. Dat is pas laat in de avond ervoor bekend geworden. Wij weten al heel lang dat het op 4 of 5 oktober zou beginnen, maar de exacte datum wordt pas op het laatste moment bekend gemaakt. Ook voor ons zijn er restricties. In je eigen huis is er natuurlijk helemaal niets aan de hand, maar eenmaal buiten mogen ook wij niet eten (zelfs geen kauwgom), drinken (zelfs geen water) en roken tijdens de dag. Veel koffietentjes in de malls zijn overdag dicht. Alleen in de grote hotels gaat het leven gewoon door (alleen geen alcohol tijdens de dag). 's Avonds daarintegen wordt er veel gegeten, gedronken en gerookt. Je kan begrijpen dat over een paar weken de situatie op de weg aan het einde van de middag niet ideaal is. Mensen zijn moe van het feesten in de avonden en niet scherp door het niet eten en drinken...
Voor ons is het maar een kleine aanpassing en ik verwacht geen problemen. Dat hoort er bij als je in een Islamitisch land gaat wonen. Veel winkels zijn 's ochtends open en 's avonds tot laat. De grote shoppingmalls zijn open van 10 am tot 1 am, dus er blijft genoeg tijd over om te shoppen.Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home